OSIĄGNIJ PRZEWAGĘ W PRODUKCJI ADDYTYWNEJ
Niezależnie od tego, czy chcesz produkować addytywnie części krytyczne w branżach podlegających ścisłym regulacjom, takich jak przemysł lotniczy i medyczny, czy też części niekrytyczne, dla których certyfikaty nie są wymagane, zespół AddWorks w GE Additive stosuje najlepsze praktyki i sprawdzoną metodologię, aby sprostać największym wyzwaniom technicznym i biznesowym.
“Additive manufacturing makes it possible to produce geometries that cannot be achieved using traditional manufacturing methods. In addition, the parts have greater performance capacity or functional precision, or else they are extremely delicate or small.”
– Alex Berry, Director and Shareholder at Sutrue Ltd.
CASE STUDY:
DYSZA PALIWOWA LEAP
GE Aviation wyprodukowało swoją pierwszą certyfikowaną przez Federal Aviation Administration dyszę paliwową w 2015 roku. Od tego czasu wyprodukowano ponad 60 000 końcówek paliwowych, zmniejszając zapasy tej części o 95% i obniżając koszt komponentu o 30%.
Wyniki i korzyści:
– Redukcja części 20 do 1
– 25% redukcja wagi, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa w całym okresie eksploatacji samolotu
– 95% redukcja zapasów
– 30% poprawa efektywności kosztowej
– 5x większa trwałość
CASE STUDY:
AK MEDICAL
Wykorzystując technologię EBM (Electron Beam Melting), firma AK Medical była w stanie skalować produkcję implantów ortopedycznych, jednocześnie opracowując innowacyjne, niestandardowe rozwiązania. Od ponad dekady firma z powodzeniem wykorzystuje technologię EBM do dostarczania szerokiej gamy niestandardowych implantów z dodatkami metalowymi, a także części gotowych na dużą skalę.
Wyniki i dodatki korzyści:
– 5 implantów metalowych certyfikowanych przez National Medical Products Administration (NMPA)
– Spersonalizowane, specyficzne dla pacjenta implanty z dodatków metalowych zaprojektowane w celu leczenia skomplikowanych chorób
– 38% oszczędności kosztów panewek panewkowych z technologią EBM w porównaniu do innych technologii addytywnych
– 100% wzrost przychodów z implantów metalowych w pierwszej połowie 2018 r.
– Możliwość układania części w komorze konstrukcyjnej w celu zwiększenia produktywności
– Integracja struktur siatkowych w celu zwiększenia osseointegracji
– 8 maszyn Arcam EBM Q10plus skaluje produkcję seryjną we własnym zakresie
CASE STUDY:
US AIR FORCE
Siły Powietrzne Stanów Zjednoczonych poszukiwały sposobów na pozyskanie kluczowych części zamiennych potrzebnych do samolotów, które są w służbie od dziesięcioleci i dla których brakuje używanych części. Wykorzystując technologię Direct Metal Laser Melting (DMLM), inżynierowie GE połączyli siły z USAF, aby zbudować wydrukowaną w 3D pokrywę miski olejowej dla silnika GE F110. Miska olejowa jest częścią układu smarowania olejem, a pokrywa miski olejowej jest kluczową częścią silnika. Inżynierowie GE byli w stanie pomóc Siłom Powietrznym Stanów Zjednoczonych w jak najszybszym wykorzystaniu możliwości i wydajności technologii AM metalu w celu poprawy gotowości i zrównoważonego rozwoju.
Wyniki i korzyści:
– Zwiększona wydajność przy zachowaniu jakości
– Oszczędność czasu i kosztów
– Umożliwienie produkcji na żądanie
CASE STUDY:
CEWKA INDUKCYJNA Z CZYSTEJ MIEDZI
Typowa cewka indukcyjna składa się z wielu połączonych ze sobą części. Dzięki EBM cewka może być wykonana jako jedna trwała część zapewniająca lepszą wydajność i jakość, umożliwiając obniżenie kosztów produktu związanych z montażem kilku części razem.
Wyniki i korzyści:
– Trwałość części jest zwiększona dzięki połączeniu części w jedną konstrukcję.
– Przewodność elektryczna > 99% IACS.
– Końcowe części wykazują wysoką gęstość.
CASE STUDY:
PRZEKŁADNIA ZĘBATA
Korzystając z technologii EBM, GE wyprodukowało wysokostopową piastę zębatą ze stali narzędziowej. Produkcja addytywna pozwoliła firmie zminimalizować obróbkę końcową, obniżyć koszty oraz poprawić odporność na zużycie i plastyczność.
Wyniki i korzyści:
Osiągnięto wysoką twardość 62-63 w skali Rockwella C (HRC)
Swobodnie pływający w spiekanym proszku
Wyprodukowany w kształcie zbliżonym do siatki